sparnovisen.blogg.se

En blogg om sparande från första kronan och att lära sig mer om börsen.

Sommaren 2019

Publicerad 2019-06-10 20:12:00 i Allmänt,

 
 
 
Hej! 
Den här bloggen verkar det inte kunna bli så mycket av, jag skriver ett inlägg en gång vartannat år känns det som. 
Det glöms liksom av nånstans i livet.
 
En hel del har hänt sen sist..
 
Jag är husägare, har numera 2 barn och har börjat studera på heltid.
Jag har jobbat på samma arbetsplats i 10 år och kände att det var dags för att ta tag i studierna, som jag tjatat på mig själv om i x antal år. 
Valet föll på ekonomistudier, 6 månader heltid och i nivå med gymnasiestudier.
Efter studierna så har jag väl inte helt bestämt hur jag vill göra, gå tillbaka till arbetet igen, söka nytt eller fortsätta studera.
 
Hur går det på börsfronten då? 
Det knallar på, blir lite insättningar då och då.
Ligger väldigt viktad mot Xact högutdelande och fick en rätt ok utdelning i maj på 950kr.
 
Sedan har jag hittat ett bolag som är noterat på Oslo börsen.
Scatec Solar heter det och håller på med solceller, väldigt intressant och ligger rätt i tiden. Har ett litet bevakningsköp där så får vi se vart det bär framöver.
 
Allt gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela